ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΡΟΔΟΥ

Τομέας

Κωδικός Μαθήματος

Τίτλος ΜαΘήματος

Διδακτικές Μονάδες

Διδάσκων/ουσα

-

-

Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος

2

Αγγελική Γιαννικοπούλου, επ. καθηγήτρια

 

Σύντομη περιγραφή:

- Στο πλαίσιο του μαθήματος"Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος" εξετάζονται θέματα σχετικά με τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, γλώσσα και λογοτεχνία, στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο.

Αρχικά επιχειρείται μια θεωρητική προσέγγιση των σχετικών ζητημάτων και ανλύονται οι κυριότερες θεωρίες πρόσληψης της λογοτεχνίας και κατάκτησης του γραμματισμού.

Στη συνέχεια συζητώνται τα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου και κρίνονται τα σχετικά βιβλία, τόσο εκείνα που εκδόθηκαν από τον ΟΕΔΒ, όσο και αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Επιπλέον ένα μεγάλο μέρος των μαθημάτων επικεντρώνεται σε προτάσεις για την επίτευξη όχι μόνο μιας αποτελεσματικότερης, αλλά συνάμα και μιας πιο ευχάριστης διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος. Ειδικά για το δημοτικό εξετάζεται η διδασκαλία της ανάγνωσης, γραμματικής, ορθογραφίας, γραπτής έκφρασης καθώς και η παρουσίαση των λογοτεχνικών ειδών, ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα κλπ. Για το νηπιαγωγείο πάλι παρουσιάζονται θέματα διδακτικής της γλώσσας, προφορικής αλλά και γραπτής, και της λογοτεχνίας.

Πρακτικές ασκήσεις στη Γλώσσα: Οι πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών/τριών επικεντρώνονται στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος -γλώσσα και λογοτεχνία- στο Νηπιαγωγείο. Περιλαμβάνουν διαλέξεις, παρακολουθήσεις, διδασκαλίες των φοιτητών/τριών καθώς και παρουσίαση και αξιολόγηση της εργασίας τους. Αρχικά παρουσιάζονται, με μορφή σεμιναριακών μαθημάτων και διαλέξεων, θέματα που αφορούν στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας στο νηπιαγωγείο, όπως για παράδειγμα η κελλιέργεια (προ)αναγνωστικών ή (προ)γραφικών δεξιοτήτων, η παρουσίαση της ποίησης, η ανάγνωση εικονογραφημένων βιβλίων, η αφήγηση ιστοριών, το αίνιγμα, η παροιμία κ.ά. Για όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες, πραγματοποιούνται εικονικές παρουσιάσεις στην τάξη, προτείνονται σχετικές ασκήσεις ή τρόποι διδασκαλίας και αξιολογείται το σχετικό παιδαγωγικό υλικό. Στη συνέχεια οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν και διδάσκουν σε νηπιαγωγεία της πόλης. Σε μια τρίτη φάση, οι φοιτητές/τριες ανακοινώνουν τη πορεία της διδασκαλίας τους, την κρίνουν και προτείνουν βελτιώσεις.


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΡΟΔΟΥ

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΛΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ