ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Προπτυχιακές Σπουδές

Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μια σειρά από μαθήματα που αφορούν στη διδασκαλία γλώσσας:

- Εισαγωγή στη Γενική Γλωσσολογία (Μαρία Παπαδοπούλου, Επ. Καθηγήτρια)

- Γλωσσικό υλικό για το νηπιαγωγείο (Βασίλειος Αναγνωστόπουλος, Καθηγητής)

- Διδακτική πρώτης ανάγνωσης και γραφής (Μαρία Παπαδοπούλου, Επ. Καθηγήτρια)

- Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο (Μαρία Παπαδοπούλου, Επ. Καθηγήτρια)

- Δραστηριότητες πρώτης γραφής και ανάγνωσης στο νηπιαγωγείο (Μαρία Παπαδοπούλου, Επ. Καθηγήτρια)

Ιστοσελίδα του τμήματος: http://www.ece.uth.gr/

Μεταπτυχιακές σπουδές*[1]

 Τομεταπτυχιακό πρόγραμμα με τίτλο «Παιδαγωγικό Παιχνίδι και παιδαγωγικό υλικό στην πρώτη παιδική ηλικία» λειτουργεί για 2η συνεχή χρονιά και στοχεύει στην εξειδίκευση των αποφοίτων στις παρακάτω επιστημονικές δραστηριότητες μέσα στο πλαίσιο διεπιστημονικής προσέγγισης της γνώσης.

- Αξιολόγηση Παιδαγωγικού Υλικού και Παιδαγωγικού Παιχνιδιού

- Σχεδιασμός και παραγωγή παιδαγωγικού υλικού και παιδαγωγικού παιχνιδιού

- Διδακτική αξιοποίηση παιδαγωγικού υλικού και παιδαγωγικού παιχνιδιού

 Ο μέγιστος αριθμός εισακτέων για το έτος 2005-2006 στο Π.Μ.Σ. ορίζεται σε 15.

Η επιλογή των φοιτητών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στην αγγλική γλώσσα και σε τρία ακόμη μαθήματα (Διδακτική Μεθοδολογία, Μεθοδολογία Έρευνας , Ψυχολογία)

Η αίτηση, η ύλη των εξετάσεων για κάθε μάθημα, η προτεινόμενη βιβλιογραφία, οι ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων καθώς και άλλες πληροφορίες για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα υπάρχουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση : http://www.ece.uth.gr/Anakoinoseis/metaptyhiako.htm

Διδακτικά αντικείμενα που σχετίζονται με την διδασκαλία γλώσσας είναι τα ακόλουθα:

Σχεδιασμός & Αξιολόγηση Έντυπου Παιδαγωγικού Υλικού

Το μάθημα στοχεύει να καταστήσει ικανούς/ές τους/τις φοιτητές/τριες να ορίζουν τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους για την παραγωγή έντυπου παιδαγωγικού υλικού και να παράγουν, σε πειραματικό επίπεδο, έντυπο παιδαγωγικό υλικό για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση, πληροφορική κλπ) που αφορούν την εκπαίδευση παιδιών 3 έως 8 ετών. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα ασκηθούν στην αξιολόγηση υπάρχοντος έντυπου παιδαγωγικού υλικού σε πραγματικές συνθήκες καθώς και στην αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού που παρήχθηκε πειραματικά τόσο σε εργαστηριακές συνθήκες όσο και σε χώρους αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών πρώτης παιδικής ηλικίας. Για αυτό το σκοπό οι φοιτητές/τριες θα χρειαστεί να εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας και  αναδιαμορφώνοντας υπάρχοντα μοντέλα αξιολόγησης ή/και να  προτείνουν νέα μοντέλα ποσοτικής και ποιοτικής αξιολόγησης .

Το μάθημα υποστηρίζεται από κύκλους διαλέξεων και εφαρμοσμένα σεμινάρια σε ζητήματα εικονογράφησης έντυπου παιδαγωγικού υλικού και παιδικού βιβλίου και γραφιστικής καθώς και σεμινάρια νομικής υποστήριξης και επιχειρηματικότητας..

Διεπιστημονική Προσέγγιση και Διδακτική Αξιοποίηση Έντυπου Παιδαγωγικού Υλικού

Το μάθημα έχει διπλό στόχο: αφενός μεν να σχεδιαστούν πειραματικά προτάσεις διεπιστημονικής προσέγγισης του έντυπου παιδαγωγικού υλικού που παράγεται για την εξυπηρέτηση των στόχων των επιμέρους θεματικών περιοχών (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση και πληροφορική κλπ) και αφετέρου να προταθούν τρόποι και διαδικασίες διδακτικής αξιοποίησης υπάρχοντος έντυπου υλικού καθώς και υλικού που έχει σχεδιαστεί πειραματικά από τους/τις φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ, τόσο εργαστηριακά όσο και σε πραγματικές συνθήκες χώρων αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα διερευνηθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση που προκύπτει σε ομάδες παιδιών κατά τη χρήση υπάρχοντος έντυπου παιδαγωγικού υλικού και υλικού που σχεδιάστηκε πειραματικά από τους φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ.

Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Ηλεκτρονικού Παιδαγωγικού Υλικού

Το μάθημα στοχεύει να καταστήσει ικανούς/ές τους/τις φοιτητές/τριες να ορίζουν τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους για την παραγωγή ηλεκτρονικού παιδαγωγικού υλικού και να παράγουν, σε πειραματικό επίπεδο, ηλεκτρονικό παιδαγωγικό υλικό για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση, πληροφορική κλπ) που αφορούν την εκπαίδευση παιδιών 3 έως 8 ετών

Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα ασκηθούν στην αξιολόγηση υπάρχοντος ηλεκτρονικού παιδαγωγικού υλικού σε πραγματικές συνθήκες καθώς και στην αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού που παρήχθηκε πειραματικά σε εργαστηριακές συνθήκες όπως και σε χώρους αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών πρώτης παιδικής ηλικίας. Για αυτό το σκοπό οι φοιτητές/τριες θα χρειαστεί να εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας και  αναδιαμορφώνοντας υπάρχοντα μοντέλα αξιολόγησης ή/και να  προτείνουν νέα μοντέλα ποσοτικής και ποιοτικής αξιολόγησης .

Στο μάθημα θα συζητηθούν, επίσης, ζητήματα που αφορούν τη σχέση του παιδιού με τον υπολογιστή.

Το μάθημα υποστηρίζεται από κύκλους διαλέξεων και εφαρμοσμένα σεμινάρια σε ζητήματα multimediadesign και 3Danimation καθώς και σεμινάρια νομικής υποστήριξης και επιχειρηματικότητας..

Διεπιστημονική Προσέγγιση και Διδακτική Αξιοποίηση Ηλεκτρονικού Παιδαγωγικού Υλικού

Το μάθημα έχει διπλό στόχο: αφενός μεν να σχεδιαστούν προτάσεις διεπιστημονικής προσέγγισης του ηλεκτρονικού παιδαγωγικού υλικού που παράγεται για την εξυπηρέτηση των στόχων των επιμέρους θεματικών περιοχών (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση και πληροφορική) και αφετέρου να προταθούν τρόποι και διαδικασίες διδακτικής αξιοποίησης υπάρχοντος ηλεκτρονικού υλικού καθώς και υλικού που έχει σχεδιαστεί πειραματικά από τους/τις  φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ., τόσο εργαστηριακά όσο και, πειραματικά σε πραγματικές συνθήκες χώρων αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών.

Στο πλαίσιο του μαθήματος θα διερευνηθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση που προκύπτει σε ομάδες παιδιών κατά τη χρήση υπάρχοντος ηλεκτρονικού  παιδαγωγικού υλικού και υλικού που σχεδιάστηκε πειραματικά από τους/τις  φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ., ενώ θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τις μορφές επικοινωνίας που προάγονται μέσω του ηλεκτρονικού υλικού σε συσχέτιση με αυτές που δημιουργούνται μέσω του έντυπου, παραδοσιακού υλικού και παιχνιδιού.

Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Παιδαγωγικού Παιχνιδιού

Το μάθημα στοχεύει να καταστήσει ικανούς/ές τους/τις φοιτητές/τριες να ορίζουν τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους για την παραγωγή παιδαγωγικών  παιχνιδιών και να παράγουν, σε πειραματικό επίπεδο, παιδαγωγικά παιχνίδια έντυπο παιδαγωγικό υλικό για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση, πληροφορική κλπ) που αφορούν την εκπαίδευση παιδιών 3 έως 8 ετών . Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα ασκηθούν στην αξιολόγηση υπαρχόντων παιδαγωγικών παιχνιδιών σε πραγματικές συνθήκες καθώς και στην αξιολόγηση παιδαγωγικών παιχνιδιών που παρήχθησαν πειραματικά σε εργαστηριακές συνθήκες όπως και σε χώρους αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών πρώτης παιδικής ηλικίας. Για αυτό το σκοπό οι φοιτητές/τριες θα χρειαστεί να εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας και  αναδιαμορφώνοντας υπάρχοντα μοντέλα αξιολόγησης ή/και να  προτείνουν νέα μοντέλα ποσοτικής και ποιοτικής αξιολόγησης .

Το μάθημα υποστηρίζεται από κύκλους διαλέξεων και εφαρμοσμένα σεμινάρια σε ζητήματα κατασκευής παιχνιδιών, καθώς και σεμινάρια νομικής υποστήριξης, επιχειρηματικότητας .και marketing. . 

Διεπιστημονική Προσέγγιση και Διδακτική Αξιοποίηση Παιδαγωγικού Παιχνιδιού

Το μάθημα έχει διπλό στόχο: αφενός μεν να σχεδιαστούν προτάσεις προσέγγισης παιδαγωγικών παιχνιδιών που παράγεται για την εξυπηρέτηση των στόχων των επιμέρους θεματικών περιοχών (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργία-έκφραση, πληροφορική κλπ) και αφετέρου να προταθούν τρόποι και διαδικασίες διδακτικής αξιοποίησης υπαρχόντων παιδαγωγικών παιχνιδιών καθώς και παιχνιδιών που έχουν δημιουργηθεί πειραματικά από τους/τις φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ. τόσο εργαστηριακά όσο και σε πραγματικές συνθήκες χώρων αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών πρώτης παιδικής ηλικίας.

Στο πλαίσιο του μαθήματος θα διερευνηθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση που προκύπτει σε ομάδες παιδιών κατά τη χρήση υπαρχόντων παιδαγωγικών παιχνιδιών καθώς και αυτών που δημιουργήθηκαν πειραματικά από τους/τις φοιτητές/τριες του Ν.Π.Μ.Σ. και θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τις δεξιότητες που αναπτύσσουν τα παιδιά κατά τη χρήση παιδαγωγικών παιχνιδιών.

Διαθέσιμη ιστοσελίδα

http://www.uth.gr/main/teachresearch/graduate/graduateF.html


[1]Πρόκειται για μεταπτυχιακό πρόγραμμα που η παρακολούθησή του απαιτεί την καταβολή διδάκτρων. Με την έναρξη του τρίτου εξαμήνου θα καταβάλλονται δίδακτρα για το 2ο έτος σπουδών, τα οποία θα ανέρχονται στα 900 Ευρώ

 


Μεταφορά ένα επίπεδο πιο πάνω