ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Δ. Κουτσογιάννης

Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

Πληροφορική-επικοινωνιακή τεχνολογία και γλωσσική αγωγή στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση: κάποιες προκαταρκτικές παρατηρήσεις

Ως προς το θετικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στην ανανέωση της διδακτικής πρακτικής στα σχολεία αναπτύσσεται μια έντονη ρητορεία, πολιτική και συχνότατα επιστημονική. Το εντυπωσιακό είναι ότι η ρητορεία αυτή αναπαράγεται, σχεδόν φωτοτυπικά, από πολλές χώρες, ανεξάρτητα από πολιτισμικές, κοινωνικές ή εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες. Αντίστοιχες οικουμενικές "αλήθειες" κατασκευάζονται και για την παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, συχνά χωρίς ιδιαίτερο επιστημονικό έλεγχο. Με την παρούσα ανακοίνωση επιχειρείται ο έλεγχος της αντοχής των πιο συνηθισμένων από τις "αλήθειες" αυτές στην περίπτωση της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας. Ως δεδομένα χρησιμοποιούνται οι πρώτες προσπάθειες διδακτικής αξιοποίησης των υπολογιστών στο εν λόγω διδακτικό αντικείμενο, που επιχειρήθηκαν κατά τα τελευταία δύο χρόνια στη χώρα μας.