Schlobinski, P., G. Kohl & I. Ludewigt. 1993. Jugendsprache. Fiktion und Wirklichkeit. 'Οπλαντεν: Westdeutscher Verlag, σελ. 114.

©

 

 

...Το παιχνιδιάρικο μαστόρεμα με διάφορα γλωσσικά ύφη -η αρχή του bricolage- είναι ένα ουσιαστικό γνώρισμα της νεανικής επικοινωνίας. Η σύνδεση διαφόρων τρόπων ομιλίας, η χρήση διαφορετικών πολιτισμικών πηγών και η μετατροπή τους στη ροή της επικοινωνίας ανήκουν στη δημιουργική γλωσσική χρήση των νέων. Προκειμένου να εκδιπλωθεί αυτή η δημιουργικότητα απαιτούνται ορισμένες συνθήκες-πλαίσιο, οι οποίες επιτρέπουν και ευνοούν μια ελεύθερη γλωσσική διαμόρφωση. 'Ετσι δεν φαίνεται  παράξενο ότι το παιχνίδι με τη γλώσσα γεννιέται και ξεδιπλώνεται κάτω από σχετικά αδόμητες συνθήκες επικοινωνίας, όπου οι νέοι μπορούν συχνά να αποφασίσουν οι ίδιοι για το πώς θα τις γεμίσουν και θα τις διαμορφώσουν. Το διάλειμμα ανάμεσα στις σχολικές ώρες και οι ανεπίσημες συναντήσεις της παρέας είναι τυπικά παραδείγματα για περιστάσεις όπου η επιρροή θεσμών και ενηλίκων είναι μικρή. Αν μάλιστα η διάθεση των ίδιων των νέων είναι χαλαρή και οι συμμετέχοντες γνωρίζονται μεταξύ τους, τότε δεν υπάρχει πλέον εμπόδιο για την δημιουργική διαμόρφωση της γλώσσας... 

 

Μετάφραση-προσαρμογή: Γ. Ανδρουτσόπουλος