H γερμανίδα κοινωνιολόγος και εκπαιδευτικός Nave-Herz (1989, 629) συνοψίζει την κοινωνική λειτουργία της ΓτΝ ως εξής:

©

 

 

"...Από κοινωνιολογική σκοπιά η ΓτΝ δεν είναι απλά ένα μέσο μετάδοσης πληροφοριών, αλλά αποτελεί ταυτόχρονα σύμβολο ενός κοινωνικού ρόλου. Με τη χρήση της ο ομιλητής διαχωρίζει τον εαυτό του από το ρόλο του παιδιού και του ενηλίκου και δηλώνει συμμετοχή στη νεανική κουλτούρα. Αντίστροφα, η νεανική παρέα ελέγχει μέσω της γλώσσας ποιος θέλει να ανήκει σε αυτήν και ποιος όχι. Κατά συνέπεια η ΓτΝ έχει τόσο λειτουργία κοινωνικής διαφοροποίησης όσο και κοινωνικού ελέγχου..."

 

Μετάφραση-προσαρμογή: Γ. Ανδρουτσόπουλος