Βιβλιογραφικές αναφορές

 

ARONOWITZ, S. & W. DIFAZIO 1994. The Jobless Future: Sci-Tech and the Dogma of Work. Minneapolis: University of Minnesota Press.

 

BARTON, D. 1994. Literacy: An Introduction to the Ecology of Written Language. Oxford: Blackwell.

 

BAYNHAM, M. 1995. Literacy Practices: Investigating Literacy in Social Contexts. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

 

BERNSTEIN, B. 1971-1975. Class, Codes and Control. 2 τόμ. Λονδίνο: Routlelge.

 

BOURDIEU, P. 1982. Ce que parler veut dire. L' économie des échanges linguistiques. Παρίσι: Fayard.

 

CHAFE, W. 1985. Linguistic differences produced by differences between speaking and writing. ΣτοLiteracy, Language and Learning: The Nature and Consequences of Reading and Writing, επιμ. D. R. Olson, Ν. Torrance, & Α. Hildyard, 105-123. Cambridge: Cambridge University Press.

 

COOK-GUMPERTZ, J. επιμ. 1986. The Social Construction of Literacy. Cambridge: Cambridge University Press.

 

COPE, B. & M. KALANTZIS, επιμ. 1993. The Powers of Literacy. A Genre Approach to Teaching Writing. London: The Falmer Press.

 

DICKINSON, D.,  επιμ.1994. Bridges to Literacy. Οξφόρδη: Blackwell.

 

FREIRE, P. & D. MACEDO 1987. Literacy: Reading the Word and the World. ΝέαΥόρκη: Bergin & Garvey.

 

GEE, J.-P. 1996. Social linguistics and literacies. Ideology in Discourses. Λονδίνο: Taylor & Francis.

 

GRADDOL, D. & S. GOODMAN, επιμ. 1996. Redesigning English: New Texts, New Identities. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge.

 

HALLIDAY, M.A.K. & J. Martin 1993. Writing Science: Literacy and Discursive Power. Λονδίνο: The Falmer Press.

 

HASAN, R. & G. WILLIAMS,επιμ.1996. Literacy in Society. Λονδίνο: Longman. 

 

IVANI , R. 1998. Writing and Identity. Amsterdam & Φιλαδέλφεια: Benjamins.

 

ONG, W. J. 1987. Προφορικότητα και εγγραματοσύνη. Η εκτεχνολόγηση του λόγου. Μτφρ. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Τίτλοςπρωτοτύπου Orality and Literacy. The Technologizing of the World (Λονδίνο: Metheuen).

 

ΠΑΡΑΔΕΛΛΗΣ, Θ. 1997. Εισαγωγή στην Ελληνική Εκδοση. Στο W. Ong, Προφορικότητα και εγγραμματοσύνη, ix-xxxiv. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

 

ΣΟΛΟΜΩΝ, Ι. 1991. Basil Bernstein. Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος. 2η 'Εκδοση. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.

 

STREET, B. 1984. Literacy in Theory and Practice. Cambridge: Cambridge University Press.

 

STREET, B. 1995. Social Literacies. Critical Approaches to Literacy in Development, Ethnography and Education. Λονδίνο: Longman.

 

TANNEN, D. 1985. Relative focus on involvement in oral and written discourse. ΣτοLiteracy, Language and Learning: The Nature and Consequences of Reading and Writing. επιμ. D. R. Olson, Ν. Torrance, & Α. Hildyard, 124-147. Cambridge: Cambridge University Press,.

 

UNESCO. 1970. Functional Literacy: Why and How. Νέα Υόρκη: UNESCO.

 

UNESCO. 1973. Practical Guide to Functional Literacy. Νέα Υόρκη: UNESCO.

 

WELLS, G. 1986. The Meaning Makers: Children Learning Language and Using Language to Learn. Portmouth: Heinemann.