Βιβλιογραφία

ATTIA, I. 1997. Antirassistisch oder interkulturell? Sozialwissenschaftliche Handlungskonzepte im Kontext von Migration, Kultur und Rassismus. Στο MECHERIL & THOMAS 1997, 259-285.

BAUMAN, Z. 1998. Και πάλι μόνοι: Η ηθική μετά την αβεβαιότητα. Αθήνα: 'Ερασμος.

BAUSCH ET AL. 1989. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Τübingen: Francke.

BUTTJES, D. 1989. Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. Στο BAUSCH ET AL. 1989, 112-119.

CRYSTAL, D. 1997. Watching world English grow. IATFL Newsletter135: 10-11.

FAIRCLOUGH, N. 1989. Language and Power. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

GERIGHAUSEN, J. & P. C. SEEL, επιμ. 1983. Interkulturelle Kommunikation und Fremdverstehen. Μόναχο: Goethe Institut.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & Υ.Π.Ε.Π.Θ. 1997. Η γλωσσική εκπαίδευση των ελλήνων μεταναστών στην Ευρώπη. Αθήνα.

KEESING, R. M. 1994. Radical cultural difference: Anthropology's myth? Στο PÜTZ 1994, 3-23.

KRUSCHE, D. 1983. Anerkennung der Fremde. Thesen zur Konzeption regionaler Unterrichtswerke. Στο GERIGHAUSEN & SEEL 1983, 361-375.

ΜΑΡΚΟΥ, Γ. & Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, επιμ. 1996. Προσεγγίσεις της πολυπολιτισμικότητας και η διαπολιτισμική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ, Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης.

MECHERIL, P. & T. THOMAS, επιμ. 1997. Psychologie und Rassismus. Αμβούργο: Rowohlt.

ΜΠΟΥΤΟΥΛΟΥΣΗ, Ε. Υπό δημοσίευση. Ο σύγχρονος ρατσισμός και η αντιμετώπιση της διαφοράς στο σχολείο.

ΠΑΥΛΙΔΟΥ, Θ. 1996. Γλώσσες, γλωσσικές ποικιλίες και η έννοια της ισχύος. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση: 'Oψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996), 23-33. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

PHILLIPSON, R. 1992. Linguistic Imperialism. Οξφόρδη: Oxford University Press.

PÜTZ, M., επιμ. 1994. Language Contact and Language Conflict. Amsterdam & Φιλαδέλφεια: Benjamins.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1996. Είναι η διαπολιτισμική διδακτική μονόδρομος για το μάθημα της ξένης γλώσσας; Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Eνωση: 'Oψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996), 175-187. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1997. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός και το μάθημα της ξένης γλώσσας. Στο Πρακτικά 1ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου "Η ιδιωτική και ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ευρώπη: Η συμβολή της στον πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Ενωμένης Ευρώπης" (Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 1997), 278-285. Θεσσαλονίκη: Σύλλογοι Ι.Φ.Ξ.Γ. PALSO Μακεδονίας Θράκης.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1999. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός στη διαπολιτισμική προσέγγιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών και οι προεκτάσεις του. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Eνωση: 'Oψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 1997), επιμ. Α. Φ. Χριστίδης, 2ος τόμ. 747-756. Θεσσαλονίκη: Κέντρο ελληνικής Γλώσσας.

TAGUIEFF, P.-A. 1992. Die ideologischen Metamorphosen des Rassismus und die Krise des Antirassismus. Στο Das Eigene und das Fremde. Neuer Rassismus in der Alten Welt?, επιμ. U. Bielefeld, 221-268, 2η έκδ. Αμβούργο: Julius.

TOLLEFSON, J. 1991. Planning Language, Planning Inequality. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

TSUDA, Y. 1994. The diffusion of English: Ιts impact on culture and communication. Keip Communication Review 16: 49-61.

ΧΑΝΤΙΓΚΤΟΝ, Σ. 1998. Η σύγκρουση των πολιτισμών και ο ανασχηματισμός της παγκόσμιας τάξης. Αθήνα: ΤέρζοBooks.