Bιβλιογραφία

Bhatia, V. K. 1993. Analysing Genre: Language Use in Professional Settings.Λονδίνο: Longman.

 

Biber, D. 1988. Variation Across Speech and Writing. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Clark, R. & R. Ivanic. 1997. The Politics of Writing. Λονδίνο: Longman.

 

Connor, U. 1987. Argumentative patterns in student essays: Cross-cultural differences. Στο Writing Across Languages: Analysis of L2 Text, επιμ. U. Connor & R. B. Kaplan, 57-71. Reading, MA: Addison-Wesley.

 

Cope, B. & M. Kalantzis. 1993. The Powers of Literacy: A Genre Approach to Teaching Writing. Λονδίνο: The Falmer Press.

 

Halliday, M.A.K. & R. Hasan. 1976. Cohesion in English. Λονδίνο: Longman.

 

Hyon, S. 1996. Genre in three traditions: Implications for ESL. TESOL Quarterly 30 (4): 693-722.

 

Kωστούλη, Τ. 1997. Kοινωνικό περιβάλλον, κειμενικές δεξιότητες και σχολική επίδοση. Γλώσσα 41:43-57.

 

Kωστούλη, Τ. 1998. Κοινωνικές διαφορές στη χρήση της γλώσσας: Δευτερεύουσες προτάσεις. Στο Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά της 18ης Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 289-303. Θεσσαλονίκη.

 

MacArthur, C.A., K. R. Harris & S. Graham. 1994. Improving students' planning processes through cognitive strategy instruction. Στο Advances in Cognition and Educational Practice, επιμ. E.C. Butterfield, 2ος τόμ., 173-198. Greenwich: JAI.

 

McCarthy, M. 1991: Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

 

McCarthy, M. & R. Carter. 1994. Language as Discourse: Perspectives for Language Teaching. Λονδίνο: Longman.

 

Swales, J. 1990: Genre analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Van Dijk, Τ.Α. 1980. Macrostructures: An Interdisciplinary Study of Global Structures in Discourse, Interaction, and Cognition. Hillsdale, NJ: Erlbaum Press.

 

Χαραλαμπόπουλος, Α. & Σ. Χατζησαββίδης. 1997. Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας: Θεωρία και πρακτική εφαρμογή. Θεσσαλονίκη: Κώδικας.