Bιβλιoγραφία

BYGATE, M.1987. Speaking. Οξφόρδη & Νέα Υόρκη: Oxford University Press.

BYRAM, M. & M. FLEMING, επιμ. 1998. Language Learning in Intercultural Perspective: Approaches Through Drama and Ethnography. Cambridge: Cambridge University Press.

BYRAM, M. & G. ZARATE. 1994. Definitions, Objectives and Assessment of Sociocultural Competence. Στρασβούργο: Συμβούλιο της Ευρώπης.

CALLIABETSOU-CORACA, P. 1994. La dimension interculturelle de la formation des enseignants de langues étrangerès. ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics. Washington D.C.

CALLIABETSOU-CORACA, P. 1995. La didactique des langues de l’Ère à - Scientifique a l'ère scientifique. Aθήνα: Éditions Eiffel.

CANDLIN, C.N. 1987. Towards task-based language learning. Στο CANDLIN & MURPHY 1987a, 5-22.

CANDLIN, C. N. & D. F. MURPHY. επιμ. 1987α. Language Learning Tasks. Λονδίνο: Prentice-Hall International.

----, επιμ. 1987β. Lancaster Practical Papers in ELT. 2 τομ. Λονδίνο: Prentice-Hall International.

CLARK, J. L. 1987. Curriculum Renewal in School Foreign Language Learning. Οξφόρδη: Oxford University Press.

COHEN, A. 1984. Studying second language learning strategies: How do we get the information? Applied Linguistics 5 (2):101-112.

CLARK, J. L. 1987. Curriculum Renewal in School Foreign Language Learning Tasks. Οξφόρδη: Oxford University Press.

COHEN, A. 1990. Language Learning. Rowley, Μασαχουσέτη: Newburry House.

CROOKES, G. & S. GAΑS. 1993. Tasks in a Pedagogical Context: Integrating Theory and Practice. Clevedon & Avon: Multilingual Matters.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, B. [DENDRINOS, B.] 1983. Teacher-Training Handbook. Αθήνα: ΟΕΔΒ.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, B.. 1985. Oδηγός διδασκαλίας του καθηγητή για την αγγλική ως ξένη γλώσσα. Aθήνα: ΟΕΔΒ.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, Β. 1987. Η μαθητοκεντρική προσέγγιση στη μάθηση και η εκπαίδευση του δασκάλου της ΑΞΓ. Στο Εκπαίδευση του διδακτικού προσωπικού στην Ευρώπη, επιμ. Α. Καζαμίας & Μ. Κασσωτάκης, 313-335. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, Β. 1996α. Ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική: Αναπαραγωγή της ιδεολογίας του γλωσσισμού. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση: 'Οψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά Ημερίδας, Θεσσαλονίκη. Απρίλιος 1996), 163-173. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, B. 1999. Η αντιφατική υποκειμενικότητα του διδασκάλου της αγγλικής. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση: 'Οψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 1997), επιμ. Α.-Φ. Χριστίδης, 2ος τόμ., 718-728. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1986. The Applied Linguistics Course. Αθήνα: Εκδόσεις του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1988. Views on EFL Teaching and Learning. Αθήνα: Εκδόσεις του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1992. The EFL Textbook and Ideology. Αθήνα: Grivas Publications.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1996β. Planning foreign language education: Planning hegemony. Στο Discourse Analysis. Proceedings of the 1st International Conference on Discourse Analysis, επιμ. E. Ribeiro-Pedro 255-267. Λισαβώνα: Ediçoes Colibri.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1998α. European discourses of homogenisation within the discourse of language planning. Στο Proceedings of the 3rd International Conference of the Hellenic Association for the Study of English: The Other Within. Literature and Psychoanalysis, Linguistic and Cultural Theory. Θεσσαλονίκη: Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ. Υπό έκδοση.

DENDRINOS, B. [Δενδρινού, B.]. 1998β. Linguoracism in European foreign language education discourse. Στο Discourse and Racism: An Issue for Critical Discourse Analysis, επιμ. R. Wodak. Βιέννη: Passagen Verlag. Υπό έκδοση.

----, 2000. Language education to meet the new social challenge: Linguistic and cultural diversity in Europe. Στο Strategies for the Promotion of Linguistic Diversity in Europe. Conference Report. Ηλεκτρονική έκδοση στη διεύθυνση: http://www.promotietalen.n.l./Conferentie (Stream B: National Policies for the promotion of linguistic diversity).

ELLIS, R. 1996. Understanding Second Language Acquisition. Οξφόρδη: Oxford University Press.

ELLIS, R. 1997. SLA Research and Language Teaching. Οξφόρδη: Oxford University Press.

ELLIS, G. & B. SINCLAIR. 1989. Learning to Learn English. Cambridge: Cambridge University Press.

ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ, Σ. 1996. Επικοινωνιακή ή δομική προσέγγιση; Στο Μέθοδοι ιδασκαλίας της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας (Πρακτικά Ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Δεκέμβριος 1995) 19-24. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

EVERHARD, J. & G. YPSILANDIS. 1996. The role of computer technology in independent learning. Στο Πρακτικά του 10ου Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, 83-92. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ.

HEDGE, T. & N. WHITNEY, επιμ. 1996. Power Pedagogy and Practice. Οξφόρδη: Oxford University Press.

JOHNSON, K. 1982. Communicative Syllabus Design and Methodology. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη & Τορόντο: Pergamon Press.

KRAMSCH, C. 1993. Context and Culture in Language Teaching. Οξφόρδη: Oxford University Press.

KRAMSH, C. 1998. The privilege of the intercultural speaker. Στο Byram & Fleming 1998, 16-31.

KRASHEN, D. & T. TERRELL. 1983. The Natural Approach. Language Acquisition in the Classroom. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη & Τορόντο: Pergamon Press.

MUNBY, J. 1978. Communicative Syllabus Design. Cambridge: Cambridge University Press.

NUNAN, D. 1988. Syllabus Design. Οξφόρδη: Oxford University Press.

Ο' MALLEY, J. M. & A.U. CHAMOT. 1990. Learning Strategies and Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press

PAPAEFTHYMIOU-LYTRA, S. 1987. Communicating and Learning Strategies in English as a Foreign Language with Particular Reference to the Greek Learner of English. Aθήνα: Σαριπόλειος Bιβλιοθήκη.

PAPAEFTHYMIOU-LYTRA, S. 1990. Explorations in Foreign Language Classroom Discourse. Παρουσία 11. Aθήνα: Πανεπιστήμιο Aθηνών.

PENNYCOOK, A. 1994. The Cultural Politics of English as an International Language. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

PENNYCOOK, A. 1998. English and the Discourses of Colonialism. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge.

PHILLIPSON, R. 1992. Linguistic Imperialism. Οξφόρδη: Oxford University Press.

RICHARDS, J. & D. NUNAN. 1990. Second Language Teacher Education. Cambridge: Cambridge University Press.

ROSSNER, R & R. BOLITHO, επιμ. 1990. Currents of Change in English Language Teaching. Οξφόρδη: Oxford University Press.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, A. 1996. Eίναι η διαπολιτισμική διδακτική μονόδρομος για το μάθημα της ξένης γλώσσας; Στο "Iσχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Eυρωπαϊκή 'Ενωση: 'Οψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996), 175-187. Θεσσαλονίκη: Kέντρο Eλληνικής Γλώσσας.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, A. 1997. O γλωσσικός ηγεμονισμός και το μάθημα της ξένης γλώσσας. Στο Πρακτικά 1ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου «H ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Eυρώπη: H συμβολή της στον πολύγλωσσο και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Eνωμένης Eυρώπης». Θεσσαλονίκη: Σύλλογοι I.Φ.Ξ.Γ. PALSO Mακεδονίας-Θράκης.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, A. 1999. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός στη διαπολιτισμική προσέγγιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών και οι προεκτάσεις του. Στο "Iσχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Eυρωπαϊκή 'Ενωση: 'Οψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 1997), επιμ. Α.-Φ. Χριστίδης, 2ος τόμ. 747-756. Θεσσαλονίκη: Kέντρο Eλληνικής Γλώσσας.

ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, A. 2000. To πολιτισμικό στοιχείο στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Στο "H διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας: Aρχές, προβλήματα, προοπτικές", επιμ. Ν. Αντωνοπούλου et al., 293-300. Θεσσαλονίκη: Kέντρο Eλληνικής Γλώσσας.

SKEHAN, P. 1998. A Cognitive Approach to Language Learning. Οξφόρδη: Oxford University Press.

STEVICK, E. 1990. Humanism in Language Teaching. Οξφόρδη: Oxford University Press.

TΟΚΑΤΛΙΔΟΥ, B. 1986. Eισαγωγή στη διδακτική των ζωντανών γλωσσών. Προβλήματα-Προτάσεις. 2η έκδ. Aθήνα: Oδυσσέας.

TOLLEFSON, J. W. 1991. Planning Language, Planning Inequality. Language Policy in the Community. Λονδίνο & Νέα Υόρκη:Longman.

TΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, A. 1985. H επικοινωνιακή προσέγγιση και το ιστορικό υιοθέτησής της στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

TΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, A. 1987. H θεωρία του Curriculum σαν βάση για την ανάλυση εγχειριδίων ξένων γλωσσών. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.

TΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, A. 1988. Aνάλυση εγχειριδίων ξένων γλωσσών και αξιολόγηση τους ως προς την καταλληλότητα για επιδίωξη επικοινωνιακών στόχων. Διδακτορική Διατριβή, Tμήμα Iταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

UR, P. 1996. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

WENDEN, A. L. & J. RUBIN, επιμ. 1986. Learner Strategies. Οξφόρδη: Pergamon Press.

WHITE, R. V. 1988. The ELT Curriculum: Design, Innovation and Management. Οξφόρδη: Basil Blackwell.

WILKINS, D. A. 1976. National Syllabuses. Οξφόρδη: Oxford University Press.

YALDEN, J. 1983. The Communicative Syllabus: Evolution, Design and Implementation. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη & Toronto: Pergamon Press.