Βιβλιογραφία

1. ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

BRUMFIT, C.J. & K. JOHNSON, επιμ. 1979. The Communicative Approach to Language Teaching. Οξφόρδη: Oxford University Press.

DUBIN, F. & E. OLSHTAIN. 1986. Course Design. Cambridge Language Teaching Library. Cambridge: Cambridge University Press.

EK,VAN J. A. 1976. The Threshold Level for Modern Language Learning in Schools. Συμβούλιο της Ευρώπης. Λονδίνο: Longman.

EK,VAN J. A. 1982. Definition of language learning objectives. Μελέτες-Έρευνα της Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας 1:107-204.

EK,VAN J. A. 1985. Objectives for Foreign Language Learning. 1ος τόμ., Scope. Συμβούλιο της Ευρώπης.

EK,VAN J. A. 1987. Objectives for Foreign Language Learning, 2ος τόμ., Levels. Συμβούλιο της Ευρώπης.

EK,VAN J. A. 1990. Objectives for foreign language learning and teaching. Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία 6:86-96. Ελληνική Εταιρία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας.

EK,VAN J. A. 1993. Threshold Level 1990. Συμβούλιο της Ευρώπης.

EK,VAN J. A. & J. L. M. TRIM. 1994. Waystage 1990. Συμβούλιο της Ευρώπης.

EFSTATHIADIS, S. 1993. A Survey in FLLT Methodology. Principles, Problems, Prospect. University Studio Press.

EFSTATHIADIS, S. 1995. Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική γλωσσών: επικοινωνιακή προσέγγιση. Γλωσσικές Εφαρμογές 1(Δεκέμβριος). Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Α.Π.Θ.

EΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ, Σ., Ν. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ & Δ. ΜΑΝΑΒΗ. 1997. Πιστοποίηση Επάρκειας της Ελληνομάθειας. Αθήνα: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας/ ΥΠ.Ε.Π.Θ.

EΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ, Σ., Ν. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, Σ. ΒΟΓΙΑΤΖΙΔΟΥ & Δ. ΜΑΝΑΒΗ. 1998. Επίπεδο-Κατώφλι για τα ελληνικά. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας/Συμβούλιο της Ευρώπης.

JOHNSON, K. & K. MORROW, επιμ. 1984. Communication in the Classroom. 5η ανατύπωση. Λονδίνο: Longman.

LITTLEWOOD, W. 1981. Communicative Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

MODERN LANGUAGES 1971-1981. 1981. Project No 4. Στρασβούργο: Συμβούλιο της Ευρώπης.

NUNAN, D. 1988. Syllabus Design. Language Teaching. A Scheme for Teacher Education. Οξφόρδη: Oxford University Press.

NUNAN, D. 1989. Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge Language Teaching Library. Cambridge: Cambridge University Press.

SHIELS, J. 1988. Communication in the Modern Language Classrooms. Στρασβούργο: Council for cultural Cooperation.

WIDDOWSON, H. G. 1978. Teaching Language as Communication. Οξφόρδη: Oxford University Press.

 

2. ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ ΚΛΠ.

BIALYSTOK, E 1983. Communication Strategies. Λονδίνο: Blackwell. 3η ανατύπωση (Οξφόρδη: Oxford University Press, 1990).

COHEN, A. D. 1998. Strategies in Learning and Using a Second Language. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

HARMER, J. 1989. The Practice of English Language Teaching. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.

O' MALLEY, J. M. & A. U. CHAMOT. 1990. Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

OXFORD, R. L. 1978. Visual Aids for Classroom Interaction. Λονδίνο: Modern English Publications.

OXFORD, R. L. 1981. How to Use Games in Language Teaching. Λονδίνο: MacMillan.

OXFORD, R. L.1982. Idea Bank, Creative Activities for the Language Class. Λονδίνο: Newbury House.

OXFORD, R. L. 1990. Language Learning Strategies. Λονδίνο: Newbury House.

WENDEN, A. & J. RUBIN. 1987. Learner Strategies in Language Learning. N. Jersey: Prentice-Hall International.