Άρθρα Το ζήτημα της γλώσσας στην εκπαίδευση

Σ ε λ ί δ α  5 / 5
.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

BERNSTEIN, B. 1990.
The Structuring of Pedagogic Discourse. Class Codes & Control. Vol. IV. Λονδίνο: Routledge.

———, 1996.
Pedagogy, Symbolic Control and Identity. Theory, Research, Critique. Λονδίνο: Taylor & Francis.

CHRISTIE, F. 1989.
Language development in education. Στο Language Development: Learning Language, Learning Culture. Meaning and Choice in Language: Studies for Michael Halliday, επιμ. R. Hasan & J.R. Martin, 152-198. Norwood, NJ: Αblex.

———, επιμ. 1999α.
Pedagogy and the Shaping of Consciousness: Linguistic and Social Processes. Λονδίνο: Cassell Academic.

———. 1999β.
Revisiting some old themes: the role of grammar in the teaching of English. Εισήγηση στο 26th International Systemic Functional Linguistics Congress, on Linguistics and Education on Entering the 21st Century, Σιγκαπούρη, 26-30 Ιουλίου 1999.

CHRISTIE, F. & Α. SΟΟSAI. 1999.
Teaching Knowledge about Language in the Junior Secondary English Literacy Program. Ενδιάμεση έκθεση έρευνας που χρηματοδοτεί το Australian Research Council, Πανεπιστήμιο Μελβούρνης.

FIRTH, J.R. 1968.
Linguistic analysis as a study of meaning. Στο Selected Papers of J.R. Firth 1952-59, επιμ. F.R. Palmer. Λονδίνο: Oxford University Press.

GRAVES, D.H. 1983.
Writing: Teachers and Children at Work. Λονδίνο: Heinemann Educational Books.

HALLIDAY, M.A.K. 1978.
Language as a Social Semiotic. The Social Interpretation of Language and Meaning. Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη: Edward Arnold.

———. [1989] 1994.
An Introduction to Functional Grammar. 2η έκδ. Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη: Edward Arnold.

HART, N., R.F. WALKER. & B. GRAY. 1977.
The Language of Children: A Key to Literacy. Reading, Μασαχουσέτη: Addison-Wesley.

HASAN, R. 1989.
Semantic variation and sociolinguistics. Australian Journal of Linguistics, 9:221-275.

———. 1992.
Meaning in sociolinguistic theory. Στο Sociolinguistics Today: International Perspectives, επιμ. K. Bolton & H. Kwok. Λονδίνο: Routledge.

KRESS, G. 1997.
Before Writing. Rethinking the Paths to Literacy. Λονδίνο: Routledge.

McGILCHRIST, B., K. MYERS. & J. REED. 1997.
The Intelligent School. Λονδίνο: Paul Chapman Publishing.

MACKAY, D., B. THOMPSON & P. SCHAUB. 1970.
Breakthrough to Literacy. Λονδίνο: Longman.

PIERCE, C.S. 1940.
Philosophical Writing of Peirce. Νέα Υόρκη: Oxford University Press.

REDDY, M.J. 1979.
The conduit metaphor-a case of frame conflict in our language about language. Στο Metaphor and Thought, επιμ. A. Ortony. Φιλαδέλφεια: Cambridge University Press.

SAMMONS, P., S. THOMAS & P. MORTIMORE. 1997.
Forging Links. Effective Schools and Effective Departments. Λονδίνο: Paul Chapman Publishing.

SAUSSURE, F. de. 1966.
Course in General Linguistics. Επιμέλεια C. Bally & A. Sechehaye σε συνεργασία με τον A. Riedlinger. Μετάφραση W. Baskin, (έκδοση πρωτοτύπου: 1916). Νέα Υόρκη: McGraw-Hill.

SINGER, H. 1979.
Reading: learning to read. Στο Coursebook in the BEd Course on Reading. Geelong, Αυστραλία: Deakin University Press.

VYGOTSKY, L.S. 1962.
Thought and Language. Μασαχουσέτη: MIT Press.

WELLS, G. 1999.
Thinking with Vygotsky: Towards a Sociocultural Practice and Theory of Education. Κέιμπριτζ: Cambridge University Press.

WERTSCH, J.V. 1985.
Vygotsky and the Social Formation of Mind. Κέιμπριτζ, Μασαχουσέτη: Harvard University Press.

WILLIAMS, G. 1995.
Joint book-reading and literacy pedagogy: a socio-semantic examination. Volume 1. CORE 19(3). Fiche 2 B01-Fiche 6 B01.

πρώτη σελίδα

αρχή σελίδας