ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑBARTHES,
R. 1967.
Systeme de la mode. Παρίσι: Seuil.
———. 1970.
L'Empire des signes. Γενεύη: Skira.
———. 1973.
Mythologies. St Albans: Paladin.
BOURDIEU, P. 1980.
La Distinction. Critique sociale du jugement. Παρίσι: Minuit.
ECO, U. 1976.
A Theory of Semiotics. Μπλούμινγκτον: Indiana University Press.
ΗABERMAS, J. 1984.
The Theory of Communicative Action, 1ος τόμος.
Κέιμπριτζ: Polity Press.
HALLIDAY, M.A.K. 1978.
Language as a Social Semiotic. The Social Interpretation of Language and Meaning.
Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη: Edward Arnold.
———. [1989] 1994.
An Introduction to Functional Grammar. 2η έκδ. Λονδίνο, Νέα
Υόρκη, Μελβούρνη: Edward Arnold.
HALLIDAY, M.A.K.& J.R. MARTIN. 1993.
Writing Science: Literacy and Discursive Power. Λονδίνο: Falmer Press.
HODGE, R. & G. KRESS. 1988.
Social Semiotics. Κέιμπριτζ: Polity Press.
KALANTZIS, M. & B. COPE, επιμ. 2000.
Multiliteracies. The Design of Social Futures. Λονδίνο: Falmer Press.
KRESS, G. & T. Van LEEUWEN. 1996.
Reading Images. The Grammar of Visual Design. Λονδίνο: Routledge.
ΚRESS, G. & J. OGBORN. 1998α.
Modes of representation and local epistemologies: the presentation of science in
education. SISC Working Papers No2.
KRESS, G., J. OGBORN, C. JEWITT, B. TSATSARELIS. 1998β.
Rhetorics of the Science Classroom: A Multimodal Approach. Ενδιάμεση
έκθεση. Institute of Education, University of London.
Van LEEUWEN, T. 1992.
The schoolbook as a multimodal text. Internationale Schulbuchforschung 14(1):
35-38. |