![]() . |
ALLWRIGHT, R. 1982. Perceiving and Pursuing Learner’s Needs. Στο Individualisation, επιμ. Μ. Geddes & G. Sturtridge. Οξφόρδη: Modern English Publications. CALONGHI, L. 1983. Valutare: Risultati docimologici e indicazioni per la__ scheda. Novara: Istituto Geografico De Agostini. DE LANDSHEERE V. & G. DE LANDSHEERE. 1984. Définir les objectifs de l’éducation. Παρίσι: Presses Universitaires de France. D’HAINAUT, L. 1985 (4η έκδ.). Des fins aux objectifs de l’éducation: Un cadre conceptuel et une méthode générale pour établir les résultats attendus d’une formation. Παρίσι, Βρυξέλλες: F. Nathan & Ed. Labor. MAGER R. F. 1975 (2η έκδ.). Preparing Instructional Objectives. Belmont: Fearon Publ. (Ελληνική μετάφραση: 1985, Διδακτικοί στόχοι και διδασκαλία, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη). Modern Languages (1971-1981), 1981. Στρασβούργο: Council of Europe. MUNBY, J. 1978. Communicative Syllabus Design. Κέιμπριτζ: Cambridge University Press. NUNAN, D. 1988. Syllabus Design. Οξφόρδη: Oxford University Press. ΝΟΥΤΣΟΣ Μ., 1983. Διδακτικοί στόχοι και αναλυτικό πρόγραμμα: κριτική μιας σύγχρονης παιδαγωγικής ιδεολογίας. Αθήνα, Ιωάννινα: Δωδώνη. PELLEREY, M. 1994 (2η έκδ.). Progettazione didattica: Metodi di programmazione educativa scolastica. Τορίνο: Società Editrice Internazionale. Πρόγραμμα σπουδών για τη γλωσσική διδασκαλία στο γυμνάσιο και στο λύκειο. 1998. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. RAASCH, A. 1994. Foreign Language Audits. Στο LINGUA: Language Audits and Needs Analyses. Βρυξέλλες & Λουξεμβούργο: Office for Official Publications of the European Communities. RICHTERICH, R., επιμ. 1983. Case Studies in Identifying Language Needs. Οξφόρδη: Pergamon και Council of Europe. ———. & J.-L. CHANCEREL. 1977. Identifying the Needs of Adults Learning a Foreign Language. Στρασβούργο: Council of Europe. TARONE, E., G. YULE. 1989. Focus on the Language Learner: Approaches to Identifying and Meeting the Needs of Second Language Learners. Οξφόρδη: Oxford University Press. ΤΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, Α. 1999. Τετραετές πρόγραμμα για διδασκαλία της ιταλικής γλώσσας σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Αθήνα: PALSO. TYLER R. W. 1949. Basic Principles of Curriculum and Instruction. Σικάγο: Τhe University of Chicago Press. VAN HEST, E. & Μ. OUD-DE GLAS. 1991. A Survey of the Techniques Used in the Diagnosis and Analysis of Foreign Language Needs in Trade and Industry. Βρυξέλλες & Λουξεμβούργο: Office for Official Publications of the European Communities. WEST, R. 1994. Needs Analysis in Language Teaching. Language Teaching, Τόμος 27, No 1. Κέιμπριτζ: Cambridge University Press.
|