Άρθρα Γραμματική, γλωσσικό μάθημα και προγράμματα σπουδών στην Ελλάδα

Σ ε λ ί δ α  6 / 6
.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

AUROUX, S. 1994. La Revolution technologique de la grammatisation.

 Λιέγη: Mardaga.

ΒΟΥΓΙΟΥΚΑΣ, Α. 1994. Το γλωσσικό μάθημα στην πρώτη βαθμίδα της

νεοελληνικής εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών

(Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη).

CARTER, R. 1997. Investigating English Discourse: Language, Literacy and Literature. Λονδίνο: Routledge.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, Β. 2000. Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Στο Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα, επιμ. Α.-Φ. Χριστίδης, σσ. ++. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

ΔΗΜΑΡΑΣ, A. 1973-1974. H Mεταρρύθμιση που δεν έγινε (1821-1894 και 1895-1967). 2 τόμ. Aθήνα: Eρμής.

FAIRCLOUGH, N., επιμ. 1992. Critical Language Awareness. Λονδίνο: Longman.

GEE, J.P. 1996 [2η έκδ.]. Social Linguistics and Literacies. Ideology in

Discourses.Λονδίνο: Taylor and Francis.

GRAVES, D.H. 1983. Writing : Children and Teachers at Work. Exeter, New Hampshire: Heinemann Educational.

HALLIDAY, M.A.K. 1985. Introduction to Functional Grammar. Λονδίνο: Edward Arnold.

HOLTON, D., P. MACKRIDGE & I. ΦΙΛΙΠΠΑΚΗ-WARBURTON. 1999. Γραμματική της ελληνικής γλώσσας. Αθήνα: Πατάκης.

ΚΑΡΑΝΤΖΟΛΑ, Ε. 1998. Γραμματική της κοινής των Ελλήνων γλώσσης: Η διαχείριση της γραμματικής παράδοσης. Σύγχρονα θέματα 66 (Ιαν-Μάρτ.): 58-63.

---. 2000. Γλώσσα και τυποποίηση. Στο Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα, επιμ. Α.-Φ. Χριστίδης, σσ. ++. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

ΚΑΡΖΗΣ, Θ. ++Τα σωστά ελληνικά. Αθήνα: ++

ΚΩΣΤΟΥΛΗ, Τ. 2000. Κειμενοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα. Στο Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα, επιμ. Α.-Φ. Χριστίδης, σσ. ++. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

LALLOT, J. 1989. La Grammaire de Denys le Thrace. Παρίσι: CNRS.

LANKSHEAR, C. 1997. Changing Literacies. Buckingham & Φιλαδέλφεια: Open University Press.

LENSMIRE, T. J. 1994. When Children Write. Critical Revisions of the Writing Workshop. Νέα Υόρκη & Λονδίνο: Teachers College Press.

MΗΤΣΗΣ, N. 1995. Hδιδασκαλία της γραμματικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Hεπίδραση της γλωσσικής επιστήμης στην εξέλιξή της. Aθήνα: Gutenberg.

ΜUSPRATT, S., A. LUKE & P. FREEBODY, επιμ. 1997. Constructing Critical Literacies. Teaching and Learning Textual Practice. Creskill, New Jersey: Hampton Press.

ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ, Ε. 1984. Νεολληνική γραμματική και συγκριτική ανάλυση. Μέρος Α’: Θεωρία. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (Π.Ι.). 1999. Προγράμματα σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

ROBINS, R.H. 1989. Σύντομη ιστορία της γλωσσολογίας. Μτφρ. Α. Μουδοπούλου. Αθήνα: Νεφέλη.

ΤΟΜΠΑΪΔΗΣ, Δ. 1985. Γλωσσογραφία. Αθήνα: Επικαιρότητα.

ΤΣΟΛΑΚΗΣ, Χ. 1978. Νεοελληνική γραμματική της Ε’ και Στ’ δημοτικού. Αθήνα: ΟΕΔΒ.

ΤΣΟΠΑΝΑΚΗΣ, Α. 1994. Νεοελληνική γραμματική. 2η έκδ. Αθήνα: Εστία/ Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

WRAY, D. & J. MEDWELL. 1994. Teaching Primary English. The State of the Art. Λονδίνο: Routledge.

πρώτη σελίδα

αρχή σελίδας