. |
Η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΟΜΙΛΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ Ανάγνωση και κατανόηση του σχεδιασμού ενός «κοινού» γραπτού, στη διδακτική πράξη. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Παρατηρώντας το παράδειγμα του γραπτού 1α, 1β και 1γ, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις και δικαιολογήστε κάθε σας απάντηση, αναφέροντας ποια συγκεκριμένα λεκτικά ή μη λεκτικά στοιχεία στο παράδειγμα αυτό σας οδήγησαν στην απάντησή σας.
Σημείωση: Οι ασκήσεις αυτές προορίζονται για εκτύπωση για την τάξη. Μπορούν να γίνουν άλλες προφορικά με ανοιχτή τάξη, με την τεχνική πχ. του καταιγισμού ιδεών και άλλες, ενδεχομένως οι πιο απαιτητικές, με δουλειά σε ομάδες και γραπτά (σημειώσεις για την ανακοίνωση των παρατηρήσεων). Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι ο/η καθηγητής/-τρια όχι μόνο να συντονίζει και συνοψίζει τις απαντήσεις των μαθητών/-τριών αλλά και να διευρύνει τον προβληματισμό τους με όποιες παρατηρήσεις και ερωτήσεις κρίνει αναγκαίες. Χρήσιμο είναι επίσης να αποσαφηνίζεται στους/στις μαθητές/-τριες ο ειδικός στόχος της δραστηριότητας σε σχέση με το όφελος που θα έχουν οι ίδιοι/-ες. Η άσκηση 14 μπορεί να ανατεθεί ως εργασία για το σπίτι.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ)3) Η διαδικασία ετοιμασίας της πρόσκλησης δεν αποσαφηνίζεται από τα στοιχεία που φέρει το γραπτό. Ετοιμάστηκε, ενδεχομένως, από κάποιο γραφείο γραφικών τεχνών (που, όμως, δεν δηλώνει τα στοιχεία του στο γραπτό), σε συνεννοόηση με το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων που είχε την επιμέλεια της εκδήλωσης ή ίσως ετοιμάστηκε μόνο από το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων που είχε την επιμέλεια της εκδήλωσης ή από κάποιον άλλο, ίσως, ειδικό στην επικοινωνία. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τον/την αποδέκτη/-τρια είναι όχι από ποιον αλλά για λογαριασμό τίνος ετοιμάστηκε. Ετοιμάστηκε, λοιπόν, μετά από παραγγελία και σύμφωνα με τις υποδείξεις της «Οργανωτικής Επιτροπής» της «Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης», την οποία εκπροσωπεί ο «Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Γεώργιος Πλάκας, Υποστράτηγος». Ο φορέας διοργάνωσης, που φέρει και την ευθύνη για το γραπτό αυτό, είναι η «Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης», του οποίου τα στοιχεία προβάλλονται πρώτα στο πάνω μέρος της πρώτης σελίδας. Ότι η «Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης» αποτελεί μέρος της Ελληνικής Αστυνομίας φαίνεται από τη θέση της διατύπωσης αυτής: δεξιά από τον λογότυπο της Ελληνικής Αστυνομίας. Σε περίπτωση που δεν εμφανιζόταν λογότυπος η θέση της διατύπωσης Ελληνική Αστυνομία, θα ήταν πάνω από τη διατύπωση «Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης». Συχνά, η θέση μιας διατύπωσης στη σελίδα ή στην επιφάνεια και στο όλο αντικείμενο, αποτελεί έναν τρόπο κατασκευής σημασίας (πρβλ.ανάλυση της πρόσκλησης). Για την εντύπωση βλ. δύο προηγούμενα μέρη, ιδιαίτερα στόχος 1β. 7) Δεν συνηθίζονται τα: α) REFUGEE GO HOME, β) Αν μπορούσε θα πήγαινε, γ) Πλούσιες οι διασταυρώσεις… Καζαντζάκης, δ) Απολαύστε Coca-Cola. Αντίστοιχα προέρχονται από τα είδη: α) Γραπτό σλόγκαν σε γκράφιτι, που απευθύνεται σε κάθε πρόσφυγα προσωπικά και απαιτεί από αυτόν να επιστρέψει στον τόπο του β) Προφορική απάντηση στο σλόγκαν από άλλον από τον αποδέκτη του. Απευθύνεται στους υπεύθυνους για το ρατσιστικό σλόγκαν αλλά και στον/στην αποδέκτη/-τρια της πρόσκλησης γ) Απόσπασμα από λογοτεχνικό κείμενο. Απευθύνεται σε κάθε αναγνώστη/-τρια του κειμένου και στον/στην αποδέκτη/-τρια της πρόσκλησης δ) Διαφημιστικό σλόγκαν για την προώθηση αναψυκτικού. Απευθύνεται σε κάθε πιθανό καταναλωτή και στον/στην αποδέκτη/-τρια της πρόσκλησης ως καταναλωτή/-τρια.
|