ΠΩΣ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΣ; Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιτυγχάνεται στο πλαίσιο οργανωμένων προγραμμάτων. Συχνά, πολλοί/ές από τους/τις ένθερμους/ες υποστηρικτές/ριες του διαδικτύου το χρησιμοποιούν αποσπασματικά στην εκπαιδευτική τους πρακτική, δίχως να προετοιμάζουν οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες ή να εντάσσονται σε αυτές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξοικείωση μεν με τα εργαλεία, δίχως όμως να επέρχονται τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά απαιτεί την κατάλληλη οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των οποίων η αρχική προετοιμασία απαιτεί τα ακόλουθα: Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος. Για την επιλογή των στόχων είναι απαραίτητο να προσδιορίσουμε:
Περιεχόμενο των δραστηριοτήτων. Εκτός από την αρχική γνωριμία των μαθητών/τριών καθορίζονται:
Χρονικός προγραμματισμός.
Αναγκαία συμπληρωματικά μέσα. Είναι απαραίτητο να αναρωτηθούμε πάνω στα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν:
Ρόλος των μελών. Απαιτείται ο σαφής προσδιορισμός του έργου του κάθε σχολείου, της τάξης, ακόμα και της κάθε ομάδας που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι αν η οργάνωση του ρόλου και του έργου κάθε συμμετέχοντος/ουσας δεν είναι σαφής, η εργασία θα μετατραπεί σε τεράστιο διάλειμμα αναψυχής και ψυχαγωγίας, με αποτέλεσμα η τελική εργασία να μην είναι ικανοποιητική ή να διαρκέσει περισσότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο, με την απογοήτευση που αυτό συνεπάγεται. Τα ερωτήματα αυτά θα πρέπει να απαντηθούν προτού προτείνουμε ή συμμετάσχουμε σε μια συνεργασία ανάμεσα σε σχολεία. Διαπιστώνουμε ότι, όσο πιο συγκεκριμένο και οργανωμένο είναι ένα πρόγραμμα, τόσο μεγαλύτερη τύχη έχει να βρει ανταπόκριση και συμμετέχοντες. Πολλοί/ές εκπαιδευτικοί που καλούν σε συνεργασία δεν βρίσκουν ανταπόκριση εξαιτίας της έλλειψης σαφών ιδεών. Πώς μπορούμε να αναζητήσουμε συνεργασίες για εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω διαδικτύου;
|