ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Το γλωσσικό πρόγραμμα σπουδών της Αγγλίας

.
 


ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Το σχολείο που εργαζόμαστε εμείς οι δύο που συντάξαμε αυτό το κείμενο για να μοιραστούμε με σας τους συναδέλφους μας στην Ελλάδα κάποιες εμπειρίες μας είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα Β′/θμιας εκπαίδευσης που ονομάζεται «Κουίντιν Κίναστον» [Quintin Kynaston School]. Bρίσκεται στο κέντρο του Λονδίνου, μερικά μόλις χιλιόμετρα από το Κοινοβούλιο. Τη δεκαετία του ’70 και στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ήμασταν ένα από τα πρώτα σχολεία «γενικής παιδείας» [comprehensive school]. Στη συνέχεια, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το σχολείο μας συρρικνώθηκε. Τώρα, όμως, είμαστε και πάλι ένα σχολείο του οποίου το δυναμικό αυξάνεται. Το διδακτικό του προσωπικό διαθέτει όραμα και στόχους για τη νέα χιλιετία.

Έχουμε 900 μαθητές/-τριες από πολλές χώρες του κόσμου, που μιλούν πάνω από 40 γλώσσες. Το 60% των μαθητών/-τριών μας προέρχεται από οικογένειες των οποίων η οικονομική κατάσταση τους επιβάλλει να τρώνε από το συσσίτιο του σχολείου. Μόνο το 49% των εισακτέων στην έβδομη τάξη (την πρώτη γυμνασίου δηλαδή) τοποθετούνται στο Επίπεδο 4 του γλωσσικού προγράμματος. Το ποσοστό αυτό είναι αρκετά πιο υψηλό από άλλες χρονιές (που σημαίνει βελτίωση), αλλά αισθητά χαμηλότερο από τον κυβερνητικό στόχο, που θέλει το 80% των παιδιών της έβδομης τάξης να έχει φτάσει στο Βασικό Επίπεδο 4. Έχουμε ανταποκριθεί τόσο στις εσωτερικές όσο και στις εξωτερικές αλλαγές –επιλεγμένες ή επιβεβλημένες. Το αποτέλεσμα είναι πως έχουμε αποκτήσει εμπειρία από αμέτρητες αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών και ειδικότερα στο περιεχόμενο  του γλωσσικού μαθήματος.

Οι τεράστιες αλλαγές απαιτούν από μας και προϋποθέτουν συνεχή έρευνα δράσης σχετικά με το γλωσσικό μάθημα σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης ώστε να καταλήξουμε σε όσο το δυνατόν καλύτερες λύσεις ως προς τις πρακτικές διδασκαλίας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι έχουμε τα ίδια μέτρα και σταθμά με το σώμα Επιθεωρητών/-τριών της Εκπαίδευσης και μάλιστα τα δικά τους κριτήρια δεν αποτελούν πάντα τα πιο αποτελεσματικά κίνητρα στην αναζήτηση νέων, δημιουργικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας ώστε οι μαθητές/-τριές μας να εξελίσσουν τις γνώσεις τους και να απολαμβάνουν τα επιτεύγματά τους. Πάντως, ένας πρωταρχικός δικός μας σκοπός είναι η εξεύρεση τρόπων ώστε σε κάθε τάξη, κάθε μαθητής/-τρια να έχει πλήρη πρόσβαση στο γλωσσικό πρόγραμμα μέσα από ένα ευρύ φάσμα ποικιλίας μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας.

Είμαστε αφοσιωμένοι στους/τις μαθητές/-τριές μας και πιστεύουμε στις ικανότητές τους και στη δυνατότητά τους να απολαμβάνουν τον πλούτο της κουλτούρας και της γλώσσας μας. Ανήκουμε σε έναν σκληρά εργαζόμενο Τομέα Αγγλικής και διδάσκουμε σε τμήματα «μικτών ικανοτήτων» από την έβδομη έως την ενδέκατη τάξη καθώς και σε τμήματα προχωρημένου επιπέδου της δωδέκατης και δέκατης τρίτης τάξης.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου μας, προσφέρουμε το γλωσσικό μάθημα ως εξής:

·         Στην 7η τάξη: Τρία πενηντάλεπτα μαθήματα την εβδομάδα.

·         Από την 8η έως την 11η τάξη: Τέσσερα πενηντάλεπτα μαθήματα την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένου και ενός διπλού μαθήματος).

·         Στη 12η και 13η τάξη: Έξη πενηντάλεπτα μαθήματα την εβδομάδα (ένα πακέτο τεσσάρων πρωινών μαθημάτων και ενός διπλού μαθήματος ένα απόγευμα την εβδομάδα).

Τώρα που σας κατατοπίσαμε για το περιβάλλον στο οποίο εργαζόμαστε, ελπίζουμε να σας δώσουμε μια ιδέα από το γλωσσικό μας πρόγραμμα, το οποίο ισχύει για όλα τα σχολεία, αλλά που κάθε σχολείο το υλοποιεί με τους δικούς του τρόπους. Στη συνέχεια θα σας παρουσιάσουμε δείγματα της δουλειάς που κάνουμε στο δικό μας σχολείο.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

αρχή σελίδας