ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Το γλωσσικό πρόγραμμα σπουδών της Αγγλίας

.
 


ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Το γλωσσικό πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάζεται στο σύνολό του στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.nc.uk.net, χωρίζεται σε τρεις γενικούς στόχους επίτευξης. Όσον αφορά το Βασικό Στάδιο 3 [για το γυμνάσιο, δηλαδή την 7η, 8η και 9η τάξη] και το Στάδιο 4 [για το λύκειο, δηλαδή τη 10η και 11η τάξη] το πρόγραμμα έχει ως εξής:

 

Γλώσσα 1: Παραγωγή και κατανόηση προφορικού λόγου

Το μέρος αυτό του προγράμματος αφορά τις επιδόσεις των μαθητών/-τριών σε μια μεγάλη γκάμα προφορικών ασκήσεων οι οποίες διενεργούνται είτε ατομικά είτε ομαδικά. Μπορεί ακόμα να περιλαμβάνει επίσημες προφορικές παρουσιάσεις, συμμετοχή ομάδων σε συζητήσεις και δραστηριότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας καθώς και σε θεατρικά έργα ή σκετς.

 

Γλώσσα 2: Κατανόηση γραπτού λόγου

Το μέρος αυτό του προγράμματος αφορά στην κατανόηση γραπτών κειμένων, στην ενασχόληση με το συγγραφικό έργο και ειδικότερα με κείμενα της αγγλικής λογοτεχνικής κληρονομιάς αλλά και της λογοτεχνίας άλλων πολιτισμών. Αφορά ακόμη στην κατανόηση ηλεκτρονικών κειμένων και πληροφοριών, [συμβατικών] κειμένων από εφημερίδες και περιοδικά, ηχογραφημένων κειμένων από την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Οι μαθητές/-τριες αναπτύσσουν δεξιότητες κατανόησης γραπτών [και οπτικών κειμένων] καθώς και γνώσεις για τη δομή και τη λειτουργία της γλώσσας. Η λογοτεχνική ύλη περιλαμβάνει υποχρεωτικά:

Ø      Δύο θεατρικά έργα του Σαίξπηρ.

Ø      Θεατρικά έργα κορυφαίων [ευρωπαίων] δραματουργών.

Ø      Τέσσερα μυθιστορήματα κορυφαίων συγγραφέων, από τα οποία δύο πρέπει να έχουν εκδοθεί πριν το 1914 (και περιλαμβάνονται σε προκαθορισμένο κατάλογο) και δύο μετά.

Ø      Ποιήματα οχτώ κορυφαίων ποιητών, εκ των οποίων τέσσερα πρέπει να είναι δημοσιευμένα πριν το 1914 (και περιλαμβάνονται σε προκαθορισμένο κατάλογο) και δύο μετά.

Ø      Σύγχρονο θέατρο, πεζογραφία και ποίηση, άλλα γραμμένα για ενήλικες και άλλα για νέους.

Ø      Θέατρο, πεζογραφία και ποίηση μεγάλων συγγραφέων, από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς.

 

Γλώσσα 3: Παραγωγή γραπτού λόγου

Το μέρος αυτό του προγράμματος αφορά στη συγγραφή έκθεσης. Οι μαθητές/       -τριες μαθαίνουν να οργανώνουν και να διαμορφώνουν το προσχέδιο του κειμένου της έκθεσης και η προσοχή στρέφεται επίσης στη στίξη, την ορθογραφία και την καλλιγραφία. Ο βασικός στόχος είναι να μάθουν οι μαθητές/-τριες να παρουσιάζουν με τρόπο σωστό και κατάλληλο για την περίσταση επικοινωνίας τη ζητούμενη πληροφορία. Η ενασχόλησή τους με την αγγλική γλωσσική νόρμα απαιτεί και την ανάπτυξη της ενσυνείδητης γνώσης για τη δομή της.

Η εξέταση των μαθημάτων στα προγράμματα μελέτης γίνεται στο τέλος κάθε Βασικού Σταδίου και έχει τη μορφή γραπτών εξετάσεων που διενεργούνται και βαθμολογούνται από εξωτερικούς συνεργάτες. Υπάρχουν 10 επίπεδα για κάθε έναν από τους 3 στόχους επίτευξης που δημοσιεύονται με περιγραφή επιπέδου. Τα θέματα των εξετάσεων και των τεστ, τα σχέδια βαθμολόγησης και τα δείγματα εργασίας των μαθητών/-τριών παρέχονται στα σχολεία δωρεάν.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

αρχή σελίδας